Tuesday 11 November 2014

KARNIVAL BAKAT PERINGKAT NEGERI ANJURAN BSN DENGAN KERJASAMA SKPNZ

SK Permaisuri Nur Zahirah, Besut - Pada 8 Oktober 2014, telah berlangsung Karnival Bakat anjuran Bank Simpanan Nasional (BSN) dengan kerjasama SKNZ. Program yang berobjektifkan mencungkil bakat-bakat para murid sekolah rendah dalam aspek persembahan. Pelbagai persembahan seperti Nasyid, nyayian solo, dikir barat dan mewarna telah dipertandingkan.


Alhamdulillah, SKBK telah menghantar 5 peserta ke peringkat saringan dan 2 daripadanya telah terpilih ke peringkat Akhir. Dengan usaha dan komitmen para guru serta murid yang mengambil bahagian, Adik Nur Aina bt. Zulkifli dari tahun 6 telah berjaya mendapat naib johan yang merangkul hadiah RM 800. Beliau dilatih sendiri  oleh ibunya Pn. Norlizah bt Surep dengan membawakan nyanyian lagu Asli " Empat Dara". Manakala adik Nurul Adlina bt. Yusaini dari tahun 3 telah mendapat saguhati RM 200 dengan persembahan beliau nyayian solo " Terima Kasih"  yang merupakan anak kepada Pn. Zarinawati bt. Shaari.

Para peserta juga membawa pulang hadiah iringan, sijil serta Tabung BSN. Selain itu juga para guru juga tidak ketinggalan untuk hadir memberi sokongan iaitu GPK Ko-ku Pn. Norhayati bt. Nasir serta Cik Suhaila Abu Bakar selaku guru pengiring.

TAHNIAH KEPADA ANAK-ANAK SKBK YANG CEMERLANG!

No comments:

Post a Comment