Thursday 10 April 2014

SKBK Tuan Rumah Majlis Tadarrus Al-Qur'an dan Festival Nasyid Sekolah-Sekolah KPM 2014 Peringkat Zon Jerteh

SK Bukit Kenak, 3 April 2014 - Julung-julung kalinya SKBK menjadi tuan rumah bagi Majlis Tadarrus Al-Qur'an dan Festival Nasyid Sekoah-Sekolah KPM 2014 Peringkat Zon Jerteh. Majlis yang gilang-gemilang ini berjalan lancar dengan kerjasama dan kerja keras warga SKBK. Di mana penyertaan kali ini meliputi semua sekolah dalam Zon Jerteh.
Persiapan tempat yaang sangat Indah.
Antara acara yang dipertandingkan :
1. Tilawah Al-Qur'an
2. Hafazan surah
3. Bercerita kisah-kisah dari Al-Qur'an
4. Nasyid
Acara-acara yang dipertandingkan.
 Pasukan Nasyid SKBK Raudhatul Jannah berjaya mendapat tempat ke-3 Nasyid manakala pserta Hafazan SKBK juga berjaya mendapat tempat ke-3. Semoga keputusan ini akan menyuntik semangat untuk memperbaiki dan membuat yang lebih baik di masa hadapan.

Majlis Penyampaian Hadiah kepada semua peserta dan pemenang.
Bagi merasmikan majlis dan menyampaikan hadiah kepada pemenang, Ustaz Mohd. Noor bin Salleh, Penyelia Kanan Agama PPD Besut telah dijemput. Beliau dalam ucapannya menyebut tentang pentingnya penyertaan murid dalam pertandingan sebegini bagi memupuk pekerti yang mulia serta sayangkan agama. Beliau juga berterima kasih di atas kerja keras yang dibuat oleh para guru dalam melatih anak-anak didik untuk berjaya dalam acara MTQ kali ini serta memuji persiapan yang luar biasa dibuat oleh pihak tuan rumah.

Tuan Guru Besar SK Bukit Kenak, En. Wan Mohd. Zain bin Wan Bakar menyampaikan cenderahati kepada Penyelia kanan Agama PPD Besut.
JUTAAN SYABAS DI ATAS KERJASAMA SEMUA WARGA SKBK YANG MENJAYAKAN MAJLIS INI.

No comments:

Post a Comment