Thursday 27 November 2014

HARI ANUGERAH KECEMERLANGAN 2014

Sk Bukit Kenak - Pda 17 November 2014 bertempat di Dewan Terbuka SKBK, telah berlangsung HAri Anugerah Kecemerlangan 2014. Majlis anugerah ini dijalankan bagi memberikan penghargaan dan pengiktirafan kepada murid-murid yang cemerlang dalam bidang akademik dan kokurikulum serta memberi motivasi kepada murid-murid untuk terus gigih mencapai misi dan visi kejayaan.

Pelbagai kategori hadiah disampaikan antaranya, tempat pertama hingga ke-3 dalam kelas, mata pelajaran terbaik, hadiah KAFA, PPKI dan Pra Sekolah. Manakala Anugerah juga disampaikan kepada murid-murid terbaik dalam bidang masing-masing serta Anugerah Nilam.


Pendaftaran dan Ketibaan KPPD Besut, Tn. Hj. Abdul Halim bin Hasan.
Majlis dimulakan dengan ucapan dari KPPD Besut, Tn, Hj. Abdul Halim bin Hasan, yang mana beliau amat kagum dengan kehadiran para penjaga yang menandakan keprihatinan mereka. Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada seluruh warga SKBK dalam usaha gigih menaikkan nama sekolah serta menyerlahkan potensi murid-murid. Beliau juga sempat menyampaikan Hadiah kecemerlangan kepada murid-murid SKBK yang terlibat dalam Karnival Usahawan Cilik yang mana merangkul Johan Keseluruhan.

Penyampaian Anugerah kepada tokoh-tokoh Murid 2014
Senarai Tokoh Anugerah Murid SKBK 2014 :
1. Tokoh Kepimpinan - Muhd. Muzammil bin Mat Rope
2. Tokoh Akademik - Nurul Izzah bt. Ramli
3. Tokoh Ko-Akademik - Nur Maisarah bt. Said
4. Tokoh Ko-Kurikulum - Muhd. Syafiq bin Mat Rozli
5. Tokoh PPKI - Muhd. Kamil bin Mat yamin

Persembahan oleh murid dan cabutan bertuah Ibu Bapa dan Guru
Persembahan dari Adik Nur Aina bt. Zulkifli menyerikan lagi majlis pada kali ini yang mana beliau merupakan naib Johan Karnival bakat Anjuran BSN 2014. Tidak ketinggalan nyanyian dari adik Nurul Adlina Yusaini dari tahun 3.
Penyampain Hadiah pencapaian Akademik
Wajah-wajah Tokoh Murid SKBK bersama penjaga.


Penyampaian cenderahti kepada Pegwai Perhubungan sekoah Tn. Hj. Abdul Rashid bin Idris serta cabutan bertuah

Ucapan KPPD Besut, Guru Besar SKBK serta Wakil PIBG
Hari Anugerah pada tahun ini memeprlihatkan kejayaan anak-anak SKBK dari pelbagai aspek yang amat membanggakan. Insya Allah, pada tahun-tahun yang mendatangkan kita sama-sama doakan kecemerlangan ini dapat diteruskan malah lebih hebat dari sedia ada.

No comments:

Post a Comment