Saturday 21 February 2015

MAJLIS TEMU MURNI TAHUN 6 / 2015

SK Bukit Kenak, 15 Februari 2015 - Jawatankuasa UPSR SKBK telah mengadakan Majlis Temu Murni Tahun 6 yang melibatkan guru-guru, Murid Tahun 6 serta para ibu bapa. Program ini adalah bagi mencambahkan lagi usaha dan komitmen para ibu bapa serta murid tahun 6 sendiri dalam mencipta kejayaan anak masing-masing. Pertemuan dua hala ini diadakan di Dewan Terbuka SKBK dengan membentangkan prestasi TOV murid tahun 6 serta merangka gerak kerja serta kerjasama dua hala pihak sekolah dan ibu bapa.

Aturcara Majlis Temu Murni tahun 6

8.15 pagi   :  Ucapan Pengerusi Majlis - En. Yusoff bin Mamat, Kaunselor SKBK
                     Bacaan Doa
                     Ucapan Guru Besar - En. Wan Mohd. Zain bin Wan Bakar
                     Pembentangan Perancangan Aktiviti oleh Penyelaras - En. Mohd. Nasober Ibrahim
                     Sesi Dialog
                     Penyerahan Mentor dan Mentee
10.00 pagi  : Temu Murni Ibu bapa bersama Guru Kelas
12.00 tgh   :  Majlis Bersurai.
Pendaftaran dan kehadiran para ibu bapa /penjaga murid tahun 6
En. Wan Mohd. Zain dalam ucapan beliau merakam terima kasih di atas usaha pihak j/kuasa UPSR dalam menganjurkan majlis tersebut dan beliau berbangga dengan kehadiran para ibu bapa yang amat menggalakkan. Dalam pada itu juga beliau sempat memperkenalkam GPK HEM baru En. Wan Suhaimi bin Wan Hamzah serta GPK Ko-Kurikulum, Puan Jorafida bt. Mohamad Zin. Beliau menjelaskan tentang prestasi UPSr meningkat dalam tempoh 3 tahun berturut-turut dan kemuncak pada tahun 2013. namun mengalami sedikit kejatuhan pada tahun 2014. Pada tahun 2016 format baru UPSR akan diperkenalkan dengan 60% penilaian peperiksaan dan 40% penilaian Berasaskan Sekolah. Beliau juga memuji para murid 2015 yang dilaporkan berkelakuan baik dan memuaskan bagi menghadapi UPSR. Pencapaian UPSR 2014 dengan lulus semua matapelajaran ialah 67% dengan GPS 3.34 yang mana GPS yang ideal ialah 2 ke atas. Sehubungan dengan itu pelbagai program akan dirangka bagi meningkatkan semula prestasi UPSR pada tahun ini.
Komunikasi Dua Hala pihak sekolah dan para Penjaga
Intipati Pembentangan Program Kecemerlangan UPSR 2015 oleh Penyelaras UPSR En. Mohd. Nasober b. Hj. Ibrahim :
1. Motivasi Pelajar
2. Solat Hajat
3. Program Bacaan yasin
4. Kelas Bimbingan Petang
5. Kelas Bimbingan Malam
6. Kem Kecemerlangan
7. Kem Motivasi
8. Teknik Menjawab Soalan
9. Program Mentor Mentee
10. Kelas Cuti Terancang
11. Kem Elit UPSR
12. Klinik UPSR
13. Temu Murni Ibu bapa
14. Hadiah Galakan UPSR

Mengambil tempat dalam majlis ini juga ialah penyerahan Mentor Mentee yang diselia oleh Kaunselor SKBK En. Yusoff bin Mamat dengan murid seramai 80 orang akan diserahkan kepada 10 kumpulan Menteen dan setiap kumpulan akan menerima 3 mentor di kalangn guru j/kuasa Kecemerlangan UPSR itu sendiri.
Penyerahan Mentee kepada guru Mentor masing-masing oleh Penyelaras UPSR.
Tahniah dan syabas di atas usaha j/kuasa UPSR dalam menganjurkan majlis ini dan semoga segala usaha kita akan mendapat keberkatan dari Allah Taala. Insya Allah

No comments:

Post a Comment