Monday 20 April 2015

KARNIVAL BAHASA MELAYU PERINGKAT ZON JERTEH 2015

SK Bukit Kenak, 15 April 2015 - SKBK sekali lagi diberi kepercayaan untuk menjadi tuan rumah bagi penganjuran Karnival Bahasa Melayu 2015.Majlis Guru Besar Besut Zon Jerteh telah mengadakan Karnival Ko-Akademik Bahasa Melayu Peringkat Zon Jerteh, Terengganu  untuk sesi persekolahan 2015 pada 15 hb April  2015 bertempat di Sekolah Kebangsaan Bukit Kenak, Jerteh ,Terengganu.
Karnival ini  melibatkan 126 orang murid-murid dan 28 orang hakim serta guru pengiring. Sekolah yang terlibat sebanyak 12 buah sekolah.Hakim telah dipilih oleh pihak sekolah dalam mesyuarat Karnival Ko-Akademik Bahasa Melayu Peringkat Zon Jerteh,yang dilaksanakan pada 23 hb Mac 2015.
 Antara kategori yang dipertandingkan dalam Karnival Ko-Akademik Bahasa Melayu Peringkat Zon Jerteh adalah;
1.      Bercerita Tahap 1 – 12 buah sekolah
2.      Bercerita Tahap 2 – 12 buah sekolah
3.      Pidato                       - 12 buah sekolah
4.      Bicara Berirama    - 3 buah sekolah
Pendaftaran Peserta
Acara Bicara Berirama di Dewan Al-Khawarizmi SK Bukit Kenak
 Sebelum pertandingan dimulakan , pada jam 8.30 pagi, semua hakim, penjaga masa,pengacara  dan jurulatih peserta dari semua sekolah yang menyertai Karnival Ko-Akademik Bahasa Melayu Peringkat Zon Jerteh 2015 telah diberi taklimat ringkas tersebut oleh Ketua Hakim iaitu Puan Zam binti Ismail dari Sekolah Kebangsaan Pusat Jerteh , Terengganu. Karnival ini bermula seawal 10.00 pagi . Karnival berjalan dalam lingkungan dua jam setengah.
Pertandingan Pidato yang bertempat di Bilik j-Qaf 2
Pertandingan Bercerita Tahap 1 dan 2
Bagi majlis penutup, acara dimulakan dengan bacaan doa yang dipimpin oleh En Mat Rani B Yacob dari  Sekolah Kebangsaan Bukit Kenak.Selesai bacaan doa, majlis diteruskan lagi dengan ucapan rumusan daripada Ketua Hakim Pertandingan Ko-Akademik Bahasa Melayu Peringkat Zon Jerteh 2015 . Beliau mengharapkan semua pihak berpuashati dengan segala keputusan pertandingan kerana semua hakim dan guru jurulatih telah diberi taklimat ringkas.
Majlis Penutup
Majlis Penutup diteruskan dengan ucapan Perasmian penutup oleh Pengerusi Zon Jerteh, merangkap tuan rumah iaitu Guru Besar Sekolah Kebangsaan Bukit Kenak, Jerteh ,Terengganu,     En Wan Mohd Zain Bin Wan Bakar.
Majlis diteruskan dengan persembahan semula juara dan pemenang semua kategori iaitu :

1.Bercerita Tahap 1 – adik  Nor Lisa Awanis binti Riduan Sekolah Kebangsaan Pusat Jerteh 
2.Bercerita Tahap 2 – adik Masyitah binti Affandi dari Sekolah Kebangsaan Tok Motong
3.Pidato - adik Nur Idiena bt Juraimi Sekolah Kebangsaan Tanah Merah
4.Bicara Berirama -Sekolah Kebangsaan Bukit Kenak

Tahniah dan Syabas kepada semua pemenang.
Pencapaian yang amat membanggakan ialah pasukan Bicara Berirama SKBK yang berjaya merangkul kejayaan dan akan mewakili daerah ke peringkat Daerah nanti. Sama-sama kita doakan kejayaan anak-anak SKBK kita nanti.
Kredit laporan : Puan Nurlizah bt. Surep

No comments:

Post a Comment